Vandaag is het blue Monday. Ik moet zeggen dat ik er niks van merk want ik voel me erg energiek en happy. Ik denk dat dit ook komt doordat ik me sinds 2 weken weer heel goed hou aan mijn gezonde lifestyle. Ik merk echt dat ik hier zoveel meer energie van krijg. Maaaaar hoe begin je?

37c239264ac56acbae6d2a8f2085e531

Ik was er een tijdje echt uit. Het gezonde leven kwam er niet meer van. Ik sportte niet en kon mezelf er ook niet toe zetten om te letten op mijn voeding. Gevolg was dat ik begon te merken dat die lovehandles langzaam weer terug kwamen en ik me vermoeid en neergeslagen begon te voelen. Het weer speelt hier ook een rol in.. hallo winterdip! Maar ik kan nu wel echt zeggen dat gezonde voeding en beweging ook heel veel kunnen doen voor je.

Na de kerst was ik er helemaal klaar mee. Al die ongezonde zooi. Maar het is niet gemakkelijk om na een periode van ongezond eten opeens weer je gezonde ritme op te pakken. Mijn advies is dan ook  om te beginnen in kleine stapjes. Verlang niet meteen het uiterste van jezelf maar begin klein. Zo begon ik de eerste week met veel groente en fruit eten. Ik kreeg vooral veel te weinig groente binnen. Ik weeg mijn eten niet af maar ik let er nu op dat ik met mijn lunch of avondeten sowieso elke dag groente eet. En het liefst lekker veel. Daarna ben ik gaan opletten op wat ik dronk. Alleen nog maar koffie (zwart zonder zoetstof, 2 koppen per dag) of groene thee en water. Toen ik dat onder de knie had begon ik meer te bewegen. In mijn januari goals staat dat ik minimaal 1x per week wil sporten. Volgens mij heb ik vorige week geen dag overgeslagen.

De combinatie van sport en gezonde voeding werkt heel goed bij mij. Als ik gesport heb ga ik daarna geen chocoladereep eten op de bank. Zonde! Dan kies ik eerder gezond dan wanneer ik niet heb gesport. Wat ook erg motiverend is is dat ik me zoveel beter voel nu. Ik merk dat ik meer energie heb, dat er meer ruimte in mijn hoofd is voor ideeën en plannen en dat ik me opgewekter voel. En ik merk ook al aan mijn lichaam dat het allemaal wat strakker wordt. Ook wel fijn haha!

Dus wil jij ook weer in die gezonde lifestyle komen maar weet je niet zo goed hoe? Volg dan onderstaande stappen.

1. Begin deze week met het letten op groente en fruit. 2 stuks fruit per dag en het liefst 200 gram groente. Probeer hiermee ook af te wisselen. Dus niet elke dag hetzelfde eten maar varieer hierin.

2. Start ook met het letten op je drinken. In drinken zit stiekem misschien meer suiker en meer calorieën dan je zou denken. Koffie(niet teveel en zonder zoetstof) Kun je koffie echt niet zwart drinken doe er dan magere melk en/of een stevia zoetje in. Groente thee en water. In het weekend kun je best wat anders drinken maar door de weeks beter van niet.

3. Start met bewegen. Vind je dit moeilijk begin dan gewoon met 1x in de week. Kies ook iets wat jij leuk vind om te doen anders wordt het iets waar je tegenop ziet en hou je het niet vol. Ik sport nu bijvoorbeeld vaak thuis ipv in de sportschool omdat ik lui ben en geen zin heb om door de kou naar de sportschool te gaan. 1x in de week neem ik voortaan mijn sporttas mee naar mijn werk zodat ik meteen daarna ga in plaats van eerst op de bank te ploffen om er niet meer vanaf te komen.

Hier een aantal oefeningen die je thuis kunt doen:
Zelf doe ik ook vaak filmpjes van Blogilates.com of train ik met de gewichten van mijn broertje.

bb8afa43000149982f1ff8e5ca69e74e

Laten we de komende 2 weken ons richten op deze bovenstaande punten. Who’s With me? Wil je meer tips of adviezen? Stuur me gerust een berichtje.